Monday, August 17, 2009

Aduh, Tension!!!!

Hari ni merupakan hari peperiksaan trial yang pertama. Jadi, nak ceritalah sedikit pasal hari ini. Pagi tadi, waktu nak masuk dewan periksa, adalah rasa gementar. Waktu tu nak periksa BM karangan. Bahagian A saya dapat buat dengan baik. Tapi, bila tiba bahagian B, otak payah nak keluarkan idea. Tak tahulah kenapa. Padahal, soalan tu senang. Tapi, Alhamdulillah, karangan bahagian B boleh buat juga. Bila buat bahagian C, otak semakin bercambah mengeluarkan idea-idea yang bernas. Maklumlah soalan C senang, pasal surat tak rasmi. Bahagian terakhir iaitu bahagian D pula saya dapat buat dengan baik walaupun susah sedikit. Periksa yang seterusnya ialah periksa Sejarah. Soalan agak senang juga walaupun mencabar. Target saya bagi periksa Sejarah ialah 55/60. Insya-Allah boleh capai. Periksa terakhir yang saya duduki pada hari ini merupaka periksa BM Tatabahasa. Soalannya tidaklah mencabar tapi mengelirukan. InsyaAllah, saya boleh dapat A dalam semua subjek. Doakanlah saya.

No comments:

Post a Comment